Noutatile lunii februarie – partea a treia

Un cadou de Mărțișor pentru spectatorii Teatrului Național “I.L.Caragiale”

Începând cu data de 1 Martie 2021, spațiul expozițional din Foaierul Media al TNB  (aripa dinspre Intercontinental) se va anima din nou, găzduind o  amplă expoziție cu lucrările artistului ION OLARU, scenograful-pictor, autorul a zeci de scenografii de televiziune, de teatru, dar și de scenografie pentru filme de animație, totodată pictor, făuritor de icoane sau de surprinzătoare “micro-monumente ale armoniei universale”(cf. Corneliu Antim, critic de artă), elaborate dintr-un material inedit… tărtăcuța!

Licențiat, în 1971, al Institutului de Artă “Nicolae Grigorescu”(secția scenografie), unde va deveni, ulterior, el însuși conferențiar, Ion Olaru este unul dintre cei mai creativi și prolifici scenografi de televiziune, instituție unde și-a desfășurat activitatea timp de aproape 4 decenii (între 1971 și 2008), fiind recompensat în 2005 cu Premiul APTR pentru întreaga activitate.  Este membru al UAP, filiala București, secția Scenografie.

O selecție reprezentativă din lucrările lui Ion Olaru, intitulată CLIPE DE VIAȚĂ,  selecție alcătuită de curatorul expoziției,  Ioana Alexandru, fiica artistului,  poate fi vizionată de publicul interesat, zilnic între orele 11.00-18.00 în Foaierul Media al TNB. 

Expoziția poate fi  vizitată și de spectatorii care participă la reprezentațiile serale ale TNB, pe care îi invităm să vină la teatru cu  câteva minute mai devreme, pentru a se bucura de CLIPELE DE VIAȚĂ dăruite cu har de artistul ION OLARU…

Accesul în expoziție și vizitarea acesteia impun purtarea  măștii și respectarea regulilor  de distanțare determinate de situația epidemiologică actuală.


Teatrul Masca anunță premiera „Ne-am sărutat după sfârșitul lumii”

    Teatrul Masca vă invită sâmbătă 27 și duminică 28 februarie de la ora 19.00 la premiera spectacolului ,,Ne-am sărutat după sfârșitul lumii”.

    Subiectul spectacolului este o altfel de poveste de dragoste. El și Ea sunt unicii supraviețuitori ai sfârșitului lumii. Singuri, pe o planetă pustiită, sunt nevoiți să ia totul de la capăt, să redescopere lumea, zeii, pe ei înșiși. Și ca și cum toate acestea nu ar fi fost de ajuns, de undeva, din umbră, o forță misterioasă îi atrage din ce în ce mai puternic: Zidul!

    Mihai Mălaimare semnează scenariul și regia acestui spectacol nonverbal. Din distribuția spectacolului fac parte doi dintre cei mai importanți actori ai Teatrului Masca ajunși la maturitatea artistică, Alina Crăiță și Valentin Mihalache.

  „Ne-am sărutat după sfârșitul lumii” este un altfel de spectacol despre iubire. Vă așteptăm la primele reprezentații, care vor avea loc sâmbătă 27 și duminică 28 februarie de la ora 19.00.

   Biletele se pot cumpăra de pe platforma myStage: www.mystage.ro/spectacole/ne-am-sarutat-dupa-sfarsitul-lumii-2652. Biletele sunt fără loc; ocuparea locurilor se va face în ordinea intrării în sala de spectacol. Participarea la spectacol se va face conform reglementărilor în vigoare.

  Spectacol nerecomandat sub 16 ani. Mai multe informații pe: www.masca.ro


INSULTAȚI. BELARUS(IA)  *** acțiunea de solidaritate a teatrelor din România cu artiștii din Belarus a avut peste 30.000 de spectatori

În perioada 7-22 februarie 2021, în România și Republica Moldova au avut loc 16 spectacole-lectură cu textul INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureicik, într-o acțiune de solidaritate fără precedent a teatrelor românești cu artiștii bieloruși.

Seria de spectacole-lectură din România s-a înscris în programul mondial de lecturi Belarus(sia) Worldwide Reading Project, care a debutat pe 12 septembrie 2020 și a contorizat, până astăzi, aproximativ 150 de lecturi, podcasturi, filme, perfomance-uri și instalații multi-disciplinare, în aproape 100 de teatre din 28 de țări. 

Programul românesc de lecturi a fost inițiat și curatoriat de jurnalista Raluca Rădulescu, traducătoarea piesei în limba română. Întregul proiect s-a bazat pe voluntariat, iar în realizarea celor 16 spectacole-lectură au fost implicați circa 200 de artiști și tehnicieni de scenă din 15 orașe din România și unul din Republica Moldova.

Spectacolele-lectură realizate în România au ajuns la peste 30.000 de spectatori, în săli și online, însă nu doar în România, Republica Moldova și Belarus, ci și în SUA, Rusia, Germania, Franța, Grecia etc. 

La finalul acestei săptămâni, piesa INSULTAȚI. BELARUS(IA) va fi publicată la Editura LiterNet și va putea fi accesată online, gratuit. 

Detalii despre proiect dar și link-uri utile se pot găsi pe pagina de facebook: www.fb.com/insultati.belarusia.


„Adevărul”/ „La vérité”noul film al regizorului Hirokazu Kore-Eda, cu Catherine Deneuve în rolul principal, are premiera în cinema pe 26 februarie

„Adevărul”/ „La vérité”, cel mai nou film al regizorului japonez Hirokazu Kore-Eda, care a deschis ediția din 2019 a Festivalului Internațional de Film de la Veneția, ajunge în cinematografele din România din 26 februarie, distribuit de Independența Film. Catherine Deneuve și Juliette Binoche, două legende ale cinematografiei franceze, alături de actorul american Ethan Hawke se regăsesc în distribuția primului film al lui Hirokazu Kore-Eda, laureat Palme d’Or, realizat în afara Japoniei, într-o altă limbă decât cea nativă.

Filmul vorbește despre legături de familie, decepție și responsabilitate, combinând drama și comedia „așa cum ele co-există și în viața reală”, după cum spune regizorul Hirokazu Kore-Eda.

Fabienne (Catherine Deneuve) este o divă a cinematografiei franceze, ce are parte de toată iubirea și admirația bărbaților, dar care are o relație complicată cu propria fiică. Atunci când aceasta își publică memoriile, Lumir (Juliette Binoche) se întoarce de la New York la Paris împreună cu soţul (Ethan Hawke) şi copilul. Întâlnirea dintre mamă şi fiică devine rapid o confruntare: adevăruri ascunse și resentimente nedeclarate ies la suprafață.

Facebook trailer: https://fb.watch/3KdMzqp1vL/

Faptul că filmul meu se regăsește în filmografia lui Catherine Deneuve – la fel de prestigioasă pe cât este istoria cinematografiei franceze în sine – este pentru mine atât un motiv de mândrie, cât și de anxietate”, a declarat Hirokazu Kore-Eda. 

Catalogat drept „unul dintre cele mai bune roluri din cariera sa” de către publicația britanică The Times, Catherine Deneuve interpretează magistral diva aflată la apusul carierei, precum și mama confruntată de propria fiică. Pe parcursul dezvoltării scenariului, care inițial a fost o piesă de teatru despre o actriță ce îmbătrânește, Hirokazu Kore-Eda a colaborat cu Deneuve și Binoche, acestea oferind informațiile necesare pentru ca experiențele lor profesionale să se regăsească în film.


Concursul Can Art&Design Festival caută creativi care pot face artă din doze de băutură 

Creativitatea artiştilor din România şi materialele reciclabile fac tabloul perfect pentru cea de-a opta ediţie a concursului de reciclare creativă Can Art&Design Festival. Iniţiativa prin care Asociaţia Alucro foloseşte creativitatea artiştilor ca motor pentru conştientizarea refolosirii dozelor din aluminiu continuă şi în 2021, cu o ediţie care începe astăzi.

Tema ediţiei reprezintă o extensie a celei abordate la ediţia anterioară şi presupune realizarea unor tablouri care să valorifice în mod artistic dozele de băutură folosite. Pasionaţii de artă au libertatea de a reda creaţii artistice deja celebre sau pot aduce un aspect de noutate imaginat de ei înşişi. În ceea ce priveşte dimensiunile tabloului, participanţii au posibilitatea de a se înscrie în competiţie pentru secţiunea dedicată dimensiunilor reduse, cu o lucrare încadrată între 30×50 cm – 50×70 cm, sau pentru cea de dimensiuni mari, unde limitele sunt între 50×70 cm – 100×200 cm.

Premiile oferite la această ediţie sunt în valoare totală de 4500 euro şi vor fi acordate celor mai reuşite trei lucrări de dimensiuni mari (3 premii a câte 1000 euro) şi altor trei lucrări de dimensiuni mici (3 premii a câte 500 euro). Totodată, cele mai apreciate lucrări, atât premiate, cât şi nepremiate, vor face parte din caravana expoziţională organizată în a doua parte a anului 2021 în mai multe locaţii din România. La ediţia din 2020, lucrările artiştilor premiaţi au putut fi admirate de public în 10 locaţii din Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Piteşti, Baia Mare, cumulând peste 100 de zile de expoziţie.

Termenul limită pentru realizarea lucrărilor şi trimiterea aplicaţiei de înscriere este 11 mai 2021, iar înscrierea presupune trimiterea unui set de cel puţin 4 fotografii care să evidenţieze tabloul realizat, titlul acestuia şi o descriere tehnică şi artistică a lucrării. Condiţiile de participare şi indicaţii privind realizarea lucrărilor se regăsesc în  regulamentul oficial al concursului, disponibil pe site-ul www.canartdesignfestival.ro şi pe conturile de socializare asociate.


Festivalul International de Film O’Clock anunta selectia filmelor clasice din program si punerea in vanzare a biletelor si abonamentelor speciale

Festivalul International Film O’Clock anunta programul integral al primei sale editii ce va incepe sambata, 27 februarie,  iar biletele – disponibile online in numar limitat – sunt puse in vanzare pe platforma Festival Scope.

5 zile intense de filme de scurt si lung metraj din cele 5 tari participante – Lituania, Romania, Grecia, Egipt si Africa de Sud – propun publicului calatorii virtuale cinematografice curajoase.  Competitia de scurtmetraj, cu cele 15 titluri noi, produse in ultimii doi ani, este completata de 5 filme clasice, emblematice pentru tarile participante:

Fata si ecoul (The Girl and The Echo), regia Arūnas Žebriūnas, 1964, 66’

Balanta, regia Lucian Pintilie, 1992, 105’

Zi libera (Day Off), regia Vasilis Vafeas, 1982, 75’

Rugaciunea privighetoarei (The Nightingale’s Prayer), regia Henry Barakat, 1959, 109’

Katrina, regia Jans Rautenbach, 1969, 99’ 

Trailerul festivalului este disponibil aici.

“Cred ca tocmai conceptul de program curatoriat va fi relevant in ceea ce priveste tipul de filme pe care avem tendinta de a arata publicului nostru, in special cele clasice. Acest lucru va oferi o viziune mai extinsa asupra cinematografiei din diferitele tari in care se va putea vedea festivalul, cred ca nu tot publicul stie care sunt comorile cinematografice ale altor tari.” – Andrew Mohsen, delegat pentru Egipt


”The Ladies Sing Jazz” cu Irina Sârbu și Nadia Trohin – LIVE de la Sala Radio!

            Două voci speciale ale scenei de jazz din România – IRINA SÂRBU și NADIA TROHIN – alături de un ansamblu ca BIG BAND-ul RADIO, sub conducerea muzicală a cunoscutului dirijor și compozitor IONEL TUDOR, sunt ”argumentele” unei seri de JAZZ LIVE cum nu ați mai ascultat poate dinainte de pandemie! 

Joi, 25 februarie (19.00), concertul sugestiv intitulat ”The Ladies Sing Jazz” va fi transmis în direct de la Sala Radio și va fi prezentat de Cristian Marica

IRINA SÂRBU este mereu apreciată pentru prospețimea  interpretărilor sale și pentru spiritul de improvizație, ce se bazează pe mulți ani de studiu dedicat muzicii clasice și apoi jazz-ului și pe o pasiune arzătoare pentru folclorul românesc.  

De la jazz-ul standard la etno-jazz și, mai recent, la partituri instrumentale redate vocal (ca Hora staccato și Hora mărțișorului de Grigoraș Dinicu, Concertul pentru vioară și orchestră în la minor de Bach, prima parte) parcursul muzical al acestei soliste vocale cu un timbru cu totul special a atras atenția multor muzicieni care și-au dorit să colaboreze cu ea în proiecte diverse. 

Născută la Chișinău, Nadia Trohin a studiat la Universitatea de Muzică București și a fost solista trupei Millenium și membră a grupului vocal Jazzapella. Este cunoscută de public și sub numele de „Fata sihastră”, după succesul melodiei cu același nume, pe care a interpretat-o ca solistă a formaţiei „Millenium”.

Colaborarea sa cu pianistul Mircea Tiberian a început în 2011, când cei doi au înregistrat albumul “La margine de Bucureşti”. Cariera Nadiei înseamnă colaborări cu nume importante ale jazz-ului din țară și din străinătate, alături de participări la festivaluri de profil.

Concertul va fi transmis LIVE pe calea undelor – pe toate frecvenţele Radio România Cultural şi Radio România Muzical – în streaming live pe Internet, pe site-urile www.radioromaniacultural.ro și www.romania-muzical.ro și pe paginile de FACEBOOK Orchestrele și Corurile Radio și Radio România Muzical.


Reinterpretarea iubirii cu Calvin Klein

Ce este dragostea? Nu, nu este vorba despre piesa lui Haddaway, ci despre emotia autentica. Ce inseamna pentru tine? Poti sa o descrii intr-un sigur cuvant, o singura propozitie, un singur paragraf? Dragostea poate fi buclucasa, inselatoare, provocatoare, dar de asemenea incredibila, indescriptibila & unica. Pentru noi, dragostea este totul. Dar ce este pentru tine? 

Daca deja stii ce este iubirea, dar iti doresti sa o redescoperi centimetru cu centimetru, cu fiecare privire aruncata, cu fiecare dorinta, atunci sezonul iubirii este momentul perfect sa te reconectezi, cu doar putin ajutor din partea lui Calvin Klein.

Magia sezonului

De asemenea dragostea inseamna o poveste, dar spusa in stilul tau, pentru ca tot ceea ce faci duce la crearea unei…povesti. 

Cand vine vorba despre dragoste, Calvin Klein continua sa depaseasca barierele culturale si sa inspire oamenii sa isi impartaseasca iubirea, fiecare in felul lui. 

Intr-o luna in care toata lumea vorbeste despre Valentine’s Day & Dragobete, prima provocare este „sa inveti” din nou iubirea de sine. Acesta este motivul pentru care piese iconice din colectiile Calvin Klein iti ofera posibilitatea de a te exprima prin infinite abordari, in timp ce produsele esentiale pentru garderoba ta, definite prin functionalitate, devin piese statement. Perspectiva asupra acestor articole vestimentare „esentiale” difera de la om la om, poate fi vorba despre o pereche de jeans, un tricou, o camasa, sau chiar o piesa de lenjerie, de fapt depinde in totalitate de ceea ce te defineste estetic.  

Iar pentru noi, stilul este atemporal, la fel cum este si frumusetea ta. 

Redescopera libertatea infinita a expresiei, libertatea creativitatii, si iubeste. Pentru ca acest sentiment este precum o piesa pe care o asculti pe repeat. Desigur, poate te va plictisi cand si cand, dar atunci cand ai nevoie de aceasta emotie, cand doar vrei sa o mai simti inca o data, o vei gasi acolo, in inima ta. 


zmAUkin: prima aplicație românească gata să îți transforme viciile în lingouri de aur

zmAUkin este prima aplicație românească ce are scopul de a transforma obiceiurile nesănătoase în investiții pe termen lung. Lansat la sfârșitul anului 2020, proiectul  acționează asemenea unui cont individual de investiții și are la bază dorința de a oferi oamenilor motivația extrinsecă necesară pentru a-și combate viciile.

Businessurile de viitor sunt cele capabile să schimbe mentalități și să aducă experiențe benefice comunității lor. După acest criteriu pare că s-a ghidat și conceptul primei aplicații mobile din România care te ajută să pui stop viciilor tale. Prin intermediul acestei inovații digitale, utilizatorii au ocazia să renunțe la obiceiurile nesănătoase, aceștia fiind răsplătiți pentru schimbarea aleasă și pasul făcut către un stil de viață sănătos. Conceptul constă în economisirea banilor pe care în mod obișnuit i-ai fi alocat unui viciu, depozitarea acestora în contul din aplicația zmAUkin și convertirea sumei economisite în lingouri de aur sau alte metale prețioase. 

Cum a luat naștere proiectul și motivația din spatele brandului

Investiția în metale prețioase se află în strânsă legătură cu viziunea brandului care crede în valori certe și stabilitate, aurul, argintul, platina sau diamantul fiind investiții sigure, durabile, care nu implică riscuri majore. Acest fapt este susținut și de evoluția unor astfel de metale prețioase pe timp de incertitudine economică, aurul atingând un nou record istoric de $2.062,50 / uncie la doar cinci luni după ce Organizația Mondială a Sănătății a declarat epidemia de COVID-19 pandemie. De altfel, afinitatea poporului român pentru metale prețioase poate fi observată cu ochiul liber, oamenii alegând să investească în bijuterii, considerându-le semn al bunăstării și obiecte ce vor dăinui peste generații. 

Găsești mai multe detalii despre această inovație digitală pe www.zmaukin.com și pe pagina de Facebook zmAUkin


Analiză: Cele mai bune zone de locuit ȋn București, din punct de vedere al indicelui calitate-preț

Cele mai bune zone de locuit ȋn București, din punct de vedere al indicelui calitate-preț, din cele 32 ȋn care este ȋmpărțit orașul, sunt cele aflate spre periferie, arată o analiză Investpoint. Astfel, Eroii Revoluției, Popești-Leordeni și Pantelimon sunt primele trei cartiere pe care ar trebui să le aibă ȋn vedere cei care ȋși caută o locuință sau vor să investească ȋn Capitală. 

,,Deja există, la nivelul pieței, date despre cartierele cele mai sigure, mai aglomerate, mai moderne sau cele mai ieftine. Indicele calitate-preț merge mai departe de atât și ia în considerare zece factori de analiză a calității imobiliare a unei zone, cât și prețurile comparabile per mp util pentru construcții noi, iar de aici apar și surprizele. Cu cât indicele la nivel procentual este mai mare, cu atât echilibrul dintre calitatea zonei și prețul aferent imobilelor noi este mai bun – aceasta reflectându-se într-o investiție profitabilă pentru un potențial cumpărător. 

Astfel, punând ȋn balanță toate aceste elemente, am conturat un top al zonelor din București care să ȋi ajute pe cei care vor să se mute sau să investească inteligent ȋn domeniul imobiliar, ȋn Capitală”spune Cristian Nicola, fondatorul Investpoint. 

Cei 10 factori de analiză a calității luați ȋn considerare de către specialiștii Investpoint ȋn realizarea topului sunt enumerați mai jos (factorii au punctaje de la 1-minim la 10-maxim): 

  • procentul de spațiu verde al zonei (parcuri, zone înverzite) 
  • ȋn cât timp se poate ajunge la cea mai apropiată stație de metrou 
  • distanța față de Piața Victoriei – conectivitatea față de centrul Bucureștiului (zona centrală de birouri) 
  • distanța (în minute de mers pe jos) de cel mai apropiat hipermarket 
  • valoarea accelerației solului în cazul unui seism major (conform harta risc seismic București)
  • nivelul de zgomot mediu la nivelul zonei, în special pe timp de noapte (conform harta zgomotului pe timp de noapte de pe site-ul PMB)
  • densitatea medie pe mp pe zonă (nivelul aglomerării urbane)
  • numărul construcțiilor noi din zona analizată (ex: 30% dezvoltat între 1960-1990, 60% dezvoltat 1990-2010 și 10% dezvoltat între 2010 și 2020) 
  • numărul de unități de învățământ (grădinițe, școli, universități

Dana Gațe este noul Director Comercial al Frisbo, platforma de smart-fulfillment cu cea mai mare acoperire din Europa

Startup-ul românesc Frisbo, platforma de smart e-fulfillment cu cea mai mare prezență în Europa, care preia depozitarea, ambalarea și livrarea comenzilor online, are un nou Director Comercial, Dana Gațe, care s-a alaturat echipei Frisbo în ultimul trimestru al anului 2020. 

Cu o experiență de peste 14 ani în domeniul serviciilor de curierat rapid, din care 12 ani în cadrul Sameday Courier, unde a condus echipele de vânzări, marketing și client service, Dana Gațe va coordona dezvoltarea operațiunilor comerciale Frisbo în piețele deja existente și se va ocupa de extinderea acestora la nivel internațional.

Mă bucur să fac parte din echipa Frisbo într-un moment în care compania își accelerează creșterea și expansiunea internațională pentru a putea oferi comercianților online posibilitatea de a se extinde către oricare piață din Europa prin intermediul parteneriatelor strategice. 

Magazinele online care și-au extins peste noapte business-ul, forțate de restricțiile cauzate de pandemie, caută tehnologia pentru a-și putea simplifica partea de fulfillment și livrare, iar noi suntem aici pentru a îi sprijini,” a declarat Dana Gațe, noul Director Comercial Frisbo

Potrivit companiei, continua dezvoltare a e-commerce-ului, accelerată de criza globală a sănătății din 2020, face ca automatizarea procesului de fulfillment și extinderea vânzărilor în afara granițelor să fie extrem de necesare, lucru vizibil și în activitatea Frisbo, care anul trecut a înregistrat o creștere medie de peste 95% pe piețele din România, Ungaria, Slovacia și Polonia, țările în care startup-ul opera și în 2019. Având cea mai răspândită rețea de fulfillment din Europa, Frisbo acționează ca un agent de internaționalizare pentru magazinele online interesate de creșterea în afara piețelor locale. 


Meli Melo continuă tradiția Mărțișorului în Mediul Online

După un an dificil din multe puncte de vedere și cu un început promițător pentru 2021, Meli Melo organizează în primăvara acestui an cel mai mare târg de Mărțișor online. În cadrul târgului, clienții vor putea găsi online peste 300 de modele de mărțișoare, broșe elegante și mărțișoare în seturi de câte cinci și zece piese.

“Perioada Mărțișorului este deja o tradiție pentru Meli Melo și în fiecare an clienții se bucură de varietatea de modele pe care le pregătim. Dat fiind feedback-ul pozitiv pe care îl primim la fiecare ediție, ne așteptăm ca ediția online a anului 2021 să aducă o creștere de 40% față de aceeași perioadă a anului trecut.” spune Stephane Dumas, fondatorul Meli Melo.

Anul trecut a reprezentat o provocare pentru foarte multe business-uri dezvoltate sau în curs de dezvoltare și a determinat foarte multe companii să-și regândească strategia de business.

După mai bine de 3 luni în care au fost nevoiți să-și închidă magazinele fizice, Meli Melo, jucător de top pe piața accesoriilor din România, și-a regândit strategia de business astfel încât să se adapteze la noile trenduri de consum și să consolideze poziția magazinului lor online. Cu toate că 2020 a fost o provocare pentru clienții care erau obișnuiți să meargă la târgurile offline, în noul an, Meli Melo și-a propus să fie mai aproape de aceștia prin organizarea celui mai mare târg virtual de Mărțișor.

”Câștigul nostru pentru 2020 a fost că am reușit să păstrăm cea mai mare parte din echipă și că Meli Melo a reușit să se adapteze unui context economic dificil.  Pentru 2021, cel mai important proiect al nostru este dezvoltarea site-ului, unde vom crește numărul produselor și vom îmbunătăți experiența clienților cu site-ul, procesul de livrare și de retur, ca într-un final să oferim o mai bună experiență clienților noștri”, mai spune Stephane Dumas, fondatorul Meli Melo.


MTH Digital: vânzările clienților e-commerce au crescut cu peste 30% în 2020

Marketingul digital este un domeniu în continuă dezvoltare, iar tot mai multe business-uri se orientează spre această ramură comercială pentru a crește și a fi în ton cu cerințele publicului. Conform raportului GPeC despre piața de e-commerce la final de 2020, valoarea acesteia a ajuns la 5,6 miliarde de EUR, iar numărul total de cumpărători online a crescut și el, ajungându-se la 45% din totalul utilizatorilor de internet din România

Vânzările clienților au crescut, în medie, cu peste 30% în 2020S-a observat și o creștere a numărului de clienți noi pentru magazinele online. 

În acest context, MTH Digital, agenția care se poziționează ca departament de marketing online externalizat specializat pe categoria e-commerce, a observat că vânzările magazinelor online au crescut în medie cu peste 30% în anul 2020. Pentru clienții MTH Digital, anul 2020 a adus creșteri față de anul 2019, traduse prin numărul mai mare de comenzi înregistrate, dar și creșteri ale veniturilor sau ale cifrei de afacere. Totuși, cel mai interesant indicator observat a fost acela al numărului de clienți noi, care a fost și el în creștere. Canalele de marketing online care au adus creșteri în 2020 au fost Google Ads și Facebook Ads, completate de această dată de Instagram Ads, Youtube Ads și LinkedIn Ads. Asta arată nu doar numeroasele oportunități pe care orice afacere le poate accesa în mediul online, cât și eficacitatea unei strategii de marketing bine pusă la punct cu ajutorul specialiștilor. 

“90% din portofoliul de clienți ai agenției MTH Digital sunt magazine online, iar anul 2020 a venit cu multe provocări, dar și cu rezultate pe măsura eforturilor. În medie, bugetele de marketing alocate au crescut cu 20%, ceea ce arată tendința tot mai mare a afacerilor de a se orienta spre mediul online. În același timp, analizele făcute pentru anul 2020 ne-au arătat creșterea, în medie, cu peste 30% a vânzărilor generate.” declară Robert Dumitru, Head of Digital MTH Digital.

Cele mai mari creșteri, înregistrate pentru supermarket-uri online, industriile Beauty & Fashion, Casă și Grădină și produsele Bio.


HARTA natalității în rândul mamelor adolescente: Din 749 de mame cu vârsta sub 15 ani, 29 sunt deja la a doua naștere. Peste 18.000 de mame au sub 19 ani

România dă aproape un sfert (23%) dintre mamele minore ale Uniunii Europene, potrivit EUROSTAT. Cele mai recente date comunicate de Institutul Național de Statistică (INS) arată că dintre cele 199.720 de nașteri din 2019, 749 provin de la mame cu vârsta sub 15 ani și 17.933 de la mame cu vârsta între 15-19 ani. Salvați Copiii România continuă programul de combatere a mortalității infantile, prin sprijin activ acordat pentru peste 100.000 de mame din 74 de maternități din toată țara, prin campania Huggies. Fiecare îmbrățișare vă face mai puternici, derulată cu sprijinul Kimberly-Clark și Ogilvy România.

Dintre cele  749 de mame cu vârsta sub 15 ani, 720 se aflau la prima naștere, iar 29 la a doua naștere. Pe segmentul 15 – 19 ani, dintre cele 17.933, 13.291 se aflau la prima naștere, în vreme ce 3.851 se aflau la a doua naștere, 710 la a treia naștere, 70 la a patra naștere și 11 la cel de-al cincilea copil. 


Timișoara devine casă pentru dansul contemporan. Unfold Motion caută tineri designeri și arhitecți pentru „Je suis Giselle”

Baletul romantic „Je suis Giselle” va fi refăcut într-o manieră inedită de către Asociația Unfold Motion, cunoscută deja ca promotor al dansului contemporan românesc. Rolul principal va aparține unui bărbat și va fi adus în prim plan procesul interior al omului modern care trece prin probleme ce îi apasă temporar existența: influența copleșitoare a mediului familial, diferențele de clasă socială, impactul opiniei publice asupra individului, fragilitatea psihică și lipsa de experiență combinată cu naivitatea, toate aceste probleme fiind specifice tuturor oamenilor, indiferent de sex. 

„Je suis Giselle” contribuie la dezvoltarea și creșterea vizibilității dansului contemporan și la formarea de public nou în rândul locuitorilor din cartierele timișorene, dar și a celor din județul Timiș. Proiectul presupune regândirea și adaptarea baletului romantic Giselle (actul I) într-un spectacol-solo de dans contemporan și difuzarea acestuia în diferite spații din Timisoara. Muzica va fi inspirată din libretul original și reinterpretată de muzicianul Ovidiu Zimcea.

Spectacolul ”Je suis Giselle” este o intervenție culturală care propune o invitație la reflecție atât pentru publicul tânăr, cât și pentru cel matur și satisface nevoia umană de a participa laolaltă la un act artistic complex și provocator din punct de vedere vizual.

În cadrul proiectului sunt prevăzute, pe lângă spectacolul de dans contemporan, o serie de ateliere de dans dedicate adolescenților din cartiere, beneficiarilor fundației United Way din județul Timiș, dar și colaborări interdisciplinare cu artiști vizuali  și arhitecți  locali în vederea realizării costumelor și scenografiei dedicate.

“Je suis Giselle” este un proiect amplu care va cuprinde 6 reprezentații de dans contemporan inedite, un atelier de dans pentru tineri (cu o durata de 5 zile) și o prezentare finală în spațiul FABER.


Cum a transformat Retargeting Biz eșecul în succes

Acum exact un an, Retargeting Biz se lupta cu o avalanșă de comentarii negative în social media, lucru care l-a determinat pe Rareș Bănescu, fondatorul companiei, să își dea seama că este nevoie de o schimbare majoră.

Numai ca înainte să schimbi ceva trebuie să măsori cât de mari sunt avariile și ce trebuie reparat. Așa s-a decis că Retargeting are nevoie de integrarea sistemului de recenzii numit NPS (Net Promoter Score), folosit cu succes în toata lumea de unele dintre cele mai mari corporații, de aproape 18 ani.

Următorul pas a fost angajarea Juliei Moater, în poziția de Head of Customer Experience, un specialist în domeniu cu foarte multă experiență și competențe deosebite, care a trebuit nu doar să supravegheze și să integreze NPS în sufletul companiei, dar să se și asigure ca toți angajații și toate procedurile se aliniază noii direcții, aceea de a fi o companie orientată 100% către oameni, deopotrivă clienți și angajați.

Sistemul NPS presupune chestionarea clienților în diferite puncte ale interacțiunii lor cu compania prin intermediul a doar două întrebări: 1. “Pe o scară de la 1 la 10, în ce măsură ați fi dispus să recomandați Retargeting Biz prietenilor sau familiei?” si 2. “De ce?”. Răspunsurile sunt apoi împărțite în 3 categorii, cei care răspund cu note de la 1 la 6 sunt Detractori, cei care răspund cu 7 sau 8 sunt Pasivi, iar cei care răspund cu 9 sau 10 sunt numiți Promoteri. Din procentajul Promoterilor se scade procentajul Detractorilor și se obține un scor între -100 și +100.

La început, Retargeting Biz a avut un scor apropiat de 0 din cauza cantității copleșitoare de Detractors, așa cum se vede și în screenshot. Au fost sunați și ascultați toți clienții care au acordat note sub 9 și, ca urmare, s-au produs o serie de schimbări majore: s-a mărit departamentul de Suport clienți de 4 ori, pentru a putea deservi într-un timp cat mai scurt toate cererile, s-au angajat Specialiști PPC pentru a ajuta clienții în luarea celor mai bune decizii cu privire la promovarea afacerii lor și s-au desemnat programatori special pregătiți pentru departamentul de suport în vederea rezolvării cat mai urgente a posibilelor probleme tehnice. Nu în ultimul rand, s-au revizuit și schimbat toate procedurile interne pentru a evita reproducerea neplăcerilor din trecut.


Atos – Patru direcții strategice pentru redresarea companiilor după criza COVID-19

Atos, lider global în transformarea digitală, a identificat patru direcții strategice necesare oricărei companii în procesul de redresare după criza COVID-19. Prezentate pe larg în cadrul unui raport realizat de Comunitatea Științifică Atos, acestea se bazează pe lecțiile tehnologice învățate în timpul pandemiei și abordează provocări legate de sustenabilitate, încredere și valori colective. 

Desigur, nu există un soluție universală care să ne asigure că firmele își vor reveni cu succes după criza pandemică, însă credem că există patru imperative care trebuie abordate de oricare companie în acest sens. Acestea sunt derivate din semnele distinctive ale acelor companii care au prosperat în ultimele luni, respectiv din răspunsurile necesare la condițiile socio-economice cu care ne confruntăm”, a declarat Elie Girard, Chief Executive Officer Atos. 

Utilizarea eficientă a tehnologiei 

Marile companii și departamentele guvernamentale cheltuiesc, de obicei, între 60% și 70% din bugetele IT pentru operarea și întreținerea sistemelor vechi, tradiționale, fapt ce reflectă o lipsă de agilitate și inovație, iar în multe cazuri poate prezenta și un risc de securitate cibernetică. De altfel, nivelul de fraudă a crescut exponențial în ultimul an, direct proporțional cu accelerarea digitalizării. Așadar, avem de-a face cu un dublu risc – acela ca firmele să fie afectate negativ fie prin ignorarea vulnerabilităților legate de partea cibernetică, fie printr-o abordare excesiv de prudentă în adoptarea soluțiilor digitale. 

În acest sens, specialiștii Atos consideră că utilizarea eficientă a tehnologiei, respectiv o abordare cuprinzătoare a oportunităților și provocărilor digitalului, reprezintă una dintre direcțiile necesare pentru revenirea din criză. Astfel, companiile – dar și societatea la nivel general – trebuie să obțină un grad înalt de cunoaștere a soluțiilor tehnologice adecvate, a căror implementare să ofere oportunități concrete de transformare a business-ului. 

Facilitarea fluxului de lucru 

Întrucât modul de lucru s-a schimbat radical în timpul pandemiei, multe organizații au raportat îmbunătățiri ale productivității angajaților ca urmare a muncii de acasă. Se pune problema, însă, dacă această situație poate fi susținută pe termen lung. Astfel, specialiștii Atos susțin facilitarea fluxului de lucru prin exploatarea adecvată a tehnologiilor digitale, până la punctul în care tehnologia de bază este atât de bine integrată încât devine insesizabilă. Astfel, se poate obține un mod de operare ușor adaptabil la cerere, care oferă bazele unei productivități optime fără costuri suplimentare și, totodată, simplifică comunicarea, colaborarea și schimbul de informații. 

Valorificarea datelor într-un mod echitabil 

Potrivit specialiștilor Atos, pentru o creștere semnificativă și sustenabilă companiile trebuie să adopte o mentalitate colaborativă referitor la exploatarea capitalului de date. Experiența pandemiei a demonstrat în mod clar valoarea schimbului de date, fie la nivel individual, în ceea ce privește disponibilitatea de a participa la programe de testare și urmărire pe scară largă, fie la nivel de organizații, în ceea ce privește colaborarea globală pentru dezvoltarea vaccinului. Beneficiile pe care le-a adus o astfel de deschidere într-un moment de criză au determinat, inevitabil, o schimbare în atitudinea față de deținerea și partajarea datelor, care se va menține pe termen lung. De altfel, cercetările arată că ecosistemele digitale ar putea valora peste 60 de miliarde de dolari până în 2025, respectiv peste 30% din veniturile corporative globale.

Fixarea unor obiective de sustenabilitate 

Decarbonizarea

Potrivit specialiștilor Atos, atunci când planificăm o redresare din criză nu putem ignora amenințarea continuă a schimbărilor climatice. Astfel, chiar dacă tehnologiile digitale pot fi responsabile pentru aproximativ 4% din totalul emisiilor globale de CO2, ele au și potențialul de a reduce gazele cu efect de seră cu până la 20%. În acest sens, trebuie să aliniem viitoarele strategii de dezvoltare și distribuție a produselor la principiile economiei circulare de reutilizare, așa cum fac deja unele companii de top. Iar printr-o acțiune decisivă și colectivă putem spera că gazele cu efect de seră atmosferică pot fi reduse la un nivel la care va începe inversarea creșterii temperaturilor la suprafața globului. 

Wellbeing 

Bunăstarea angajaților a reprezentat o direcție importantă pentru companii în timpul pandemiei, iar odată cu pregătirea pentru “noul normal” aceasta ar trebui să rămână prioritară. Astfel, companiile ar trebui să fie pregătite să investească în facilități fizice, care să vină în susținerea sistemului work-from-home, precum și să ia în considerare modul în care se va schimba cultura companiei, identificând noi modalități creative de a prezenta și încuraja practici de lucru eficiente. Acest lucru ar putea fi realizat prin direcții precum: construirea de echipe în care membrii să se sprijine reciproc în mod activ, asigurarea unei culturi a comunicării deschise și oneste, trecerea de la stiluri de conducere autoritare la cele colaborative etc.

Diversitate și includere

Companiile trebuie să depună eforturi pentru a susține diversitatea, atât prin forța de muncă directă, cât și la nivelul lanțurilor de aprovizionare și rețelelor de parteneri pe care le angajează. Când sunt implementate în mod adecvat, tehnologiile digitale pot fi și un facilitator al diversității. 

Securitate și încredere

Într-o perioadă în care datele au o valoare din ce în ce mai mare, securitatea și încrederea digitală capătă o importanță specială. În acest sens, specialiștii Atos încurajează atât rezolvarea rapidă a problemelor de securitate tehnică a implementărilor digitale, cât și încrederea în soluțiile tehnologice și utilizarea lor continuă. 


Informatiile si fotografiile apartin comunicatelor de presa primite

Postari similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

16 − 4 =