Teatrul Masca, instituție de cultură aflată în subordinea Primăriei Municipiului București, deschide o nouă stagiune de spectacole în aer liber, miercuri 1 mai, cu începere de la ora 15.00, în Parcul Regele Mihai I – intrarea dinspre Piața Charles de Gaulle.
Primele spectacole, bazate pe discursul teatral nonverbal vor întâmpina publicul bucureștean cu multă bucurie, voie bună, umor și muzică.
PROSTIA OMENEASCĂ, o ilustrare a celebrei povestiri omonime scrise de Ion Creangă este un spectacol remarcabil prin dinamism și muzicalitate și oferă publicului ocazia de a se întâlni cu unii dintre cei mai tineri actori ai Teatrului Masca.
NUNTA, un spectacol ce actualizează alegoric o nuntă tipic românească reia din multitudinea de obiceiuri, tradiții și cutume doar ceea ce este curat și cu sens, ceea ce aduce la suprafață simbolistica excepțională legată de acest ritual, care trebuie privită ca un adevărat patrimoniu.
Conceptul și regia ambelor spectacole sunt semnate de Mihai Mălaimare și Anca Florea.
Spectacolele din stagiunea outdoor fac parte dintr-un proiect socio-cultural amplu care are ca principal scop facilitarea accesului publicului la actul cultural, Teatrul Masca fiind promotorul teatrului de stradă în România.
Accesul publicului la eveniment este liber.
Pentru detalii și program, vizitații www.masca.ro
Parteneri media: Radio România Cultural, București FM, IQool, 4arte, Yorick.ro, Teatral.ro, Bucharest City App, PRwave, Catchy.ro, CityFemme.com, SensoTV, Vinsieu.ro, Ziarulmetropolis, goingout.ro, Bucharest-Quide.ro, ProBucurești.
Atenienii erau pasionati de reprezentatiile teatrale. n timpul serbarilor consacrate zeului Dionysos reprezentarile teatrale durau trei zile de-a lungul carora erau organizate concursuri ntre autorii de tragedii si comedii. Fiecare autor nscris n concurs urma sa prezinte trei tragedii si o comedie. Spectacolele aveau loc n aer liber de dimineata p na seara. Teatrele amplasate la poalele colinelor cu scaune de piatra sapate n panta colinei numarau mii de locuri, fiind ncapatoare pentru ntreaga populatie a oraselor. Astfel, teatrul lui Dionysos din Atena avea 17 000 de locuri, iar cel din Epidaur, care s-a pastrat foarte bine p na n prezent, numara 20 000 de locuri; teatrul din Megalopol avea 40 000 de locuri, iar cel din Efes 60 000.