Noutatile lunii iunie – partea a treia

Bilanţ TNB:  12 săptămâni de difuzări on-line, 7 zile din 7!

Odată cu reluarea spectacolelor pe scena REALĂ, la AMFITEATRU TNB, în cadrul programului ”Nopți de vară SUS pe teatru”, Teatrul Național I.L.Caragiale încheie – temporar (!)- activitatea de difuzări ONLINE care s-a desfășurat neîntrerupt începând cu data de 23 martie 2020, odată cu decretarea stării de urgență și, ulterior, a stării de alertă. 

În intervalul 23 martie – 21 iunie 2020 au fost transmise on-line 70 de conferințe din seria CONFERINȚELOR TNB, precum și 9 spectacole, începând din 24 aprilie (în cele 3 zile de week-end, cu câte 3 difuzări pentru fiecare spectacol aşadar în total 27 difuzări on-line). 

Conferințele care au fost transmise on-line (live streaming) pe canalul Youtube al TNB  sunt arhivate, putând fi accesate în continuare de cei interesați. Spectacolele au putut fi vizionate doar în zilele și la orele anunțate, nemaifiind disponibile on-line după încheierea transmisiei live. Am constatat, cu bucurie, că nu există riscul scăderii interesului pentru spectacolele din cadrul repertoriului curent, ci, din contră, mulți privitori au declarat că abia așteaptă să vadă și live spectacolele respective, odată cu redeschiderea sălilor !

Iată și un bilanț statistic al celor 90 de zile de activitate ONLINE, activitate asigurată integral de echipa din cadrul Direcției de Comunicare și Relații Internaționale a TNB* :

Difuzările de conferințe și de spectacole de pe canalului  YOUTUBE al TNB au însumat  în intervalul 23 martie-21 iunie:

  • 182.875 de vizualizări (views)
  • 49.200 de ore (watch time
  • Față de cei 8500 de abonați inițial s-au mai câștigat încă 9000 (subscribers).

„Dialogul intercultural și creșterea accesului publicului la cultură” – prezentarea proiectelor Fundației Amfiteatru 2020 – 2021

Patru evenimente culturale ce pun accentul pe diversitate vor avea loc din noiembrie 2020 până în iulie 2021, în București și în țară. Fundația Amfiteatru, alături de partenerii săi Arte Development & Management, Lise Wulff și Omnia Photo, au prezentat, în cadrul evenimentului „Dialogul intercultural și creșterea accesului publicului la cultură”, desfășurat pe 18 iunie, calendarul proiectului DIALOG (Diversity in Arts. Learning Opportunities and Growth).

Festivalul de teatru Caleido (27 noiembrie – 1 decembrie 2020), Festivalul de fotografie Walk & Shoot Fest (21 – 23 mai 2021), Atelierul artistic bilateral și instalația artistică „Greenhouse” realizate de Lise Wulff (martie – iunie 2021) și Turul performativ al fântânilor Olteniei (vara anului 2021) sunt evenimentele care își propun diversificarea ofertei culturale și susținerea identității culturale a comunităților.

La discuția moderată de jurnalistul și scriitorul Andrei Crăciun, despre dialogul intercultural și creșterea accesului publicului la cultură – obiectivele comune ale proiectului DIALOG – au participat: Ion Borșan (directorul executiv al Fundației Amfiteatru, organizator al Festivalului Caleido), Diana Manea (manager de proiect DIALOG), Andreea Leu (directorul Grup Arte, organizator Walk & Shoot Fest), Andreea Novac(coregrafă, dansatoare, director artistic al Festivalului Caleido), Cristina Irian (partener, Omnia Photo), Lise Wulff (artist, partener), Andrei Grosu (regizor, director unteatru), Katia Pascariu (actriță) și Cornel Lazia (fotograf).

Fundația Amfiteatru dezvoltă programe, proiecte și parteneriate la nivel local, național și internațional, în scopul afirmării resurselor antropice și naturale ale comunităților. Organizația se concentrează pe abordările integrate, cu finalitate socială, pentru a furniza comunităților soluții și sprijin. Site oficial: fundatia-amfiteatru.ro.


609 alergatori au strâns mii de litri de carburant pentru Hospice Casa Speranței în cadrul evenimentului caritabil ”Rompetrol Run and Care”

Peste 600 de persoane, inclusiv angajați KMG International și familiile lor, au participat la cea de-a șaptea ediție a evenimentului ”Rompetrol Run and Care” care a avut loc sâmbătă, 20 iunie, în țară. Alergarea a fost individuală, respectând condițiile de distanțare socială în vigoare, în zone de munte sau mare, în parc sau pe alei, iar participanții au alergat distanțe între 2 km și 42 km, monitorizate cu orice aplicație de mișcare și publicate ulterior pe Facebook folosind #rompetrolhospice. 

Cei 6600 kilometrii parcurși sunt convertiți în litri carburant, ce vor fi donați de Rompetrol pentru a susține îngrijirea paliativă specializată, acordată de Hospice la domiciliul pacienților.

“Run and Care face parte din tradiția noastră de a alerga pentru o cauză nobilă și de a sprijini domenii esențiale ale societății românești, prin parteneriate cu ONGuri. Am ținut cont de condițiile și recomandările autorităților, iar în loc de alergarea de grup organizată într-un singur loc din București, am invitat toate persoanele cu simț civic și dornice de mișcare să se alăture evenimentului și să alerge în orice colț de țară. A ieșit un eveniment caritabil unic, o expresie a responsabilității, și îmi exprim aprecierea și recunoștința față de fiecare alergător solidar cu misiunea Hospice” – Alexey Golovin, Chief Officer Afaceri Juridice și Corporative.

Evenimentul s-a desfășurat timp de 17 ore, în intervalul 5 dimineața – 10 pm, participanții putând să alerge oricând doresc, iar compania oferă în schimb 6600 litri de carburant pentru efortul lor în sprijinul persoanelor care au nevoie de paliație. 


Scriitorul Radu Cosașu și monteuza Cristina Ionescu, omagiați la Gala Premiilor Gopo 2020

Două premii speciale pentru carierele lor deopotrivă excepționale și îndelungate vor fi acordate scriitorului Radu Cosașu și monteuzei Cristina Ionescu la cea de-a 14-a ediție a Galei Premiilor Gopo, care va avea loc pe 29 iunie, în București.

Remarcabil scriitor, gazetar sportiv și de film, Radu Cosașu s-a născut pe 29 octombrie 1930, în Bacău, într-o familie din mica burghezie evreiască (numele său originar fiind Oscar Rohrlich). Radu Cosașu și-a manifestat talentul literar încă înainte de a împlini 20 de ani, debutând în Revista Elevilor la finalul anilor ‘40, după absolvirea liceului la București

Maimuțele personale”, lansat în 1968, este volumul de proză satirică cu care Radu Cosașu s-a afirmat în lumea literară, urmat în perioada 1973-1989 de ciclul de nuvele, în şase volume, intitulat „Supravieţuiri”, reeditat după 1989. Radu Cosașu este autorul a peste 20 de volume în care a adunat articole și eseuri, nuvele autobiografice sau piese de teatru, și a fost distins cu Premiul „Ion Creangă” al Academiei (1975), Premiul Uniunii Scriitorilor (1971, 1989), Premiul Naţional pentru Literatură (2007) și cu Premiul de Excelenţă în cadrul Galei „Ioan Chirilă” (2010). 

Respectată de industria cinematografică și iubită de generații întregi de studenți, la a căror formare profesională a contribuit în calitate de profesor universitar doctor la UNATC, monteuza Cristina Ionescu va fi distinsă cu Premiul Special la cea de-a 14-a ediție a Galei Premiilor Gopo. 

Născută în 1943 în București, Cristina Ionescu a absolvit Facultatea de Filologie din cadrul Universităţii Bucureşti (promoţia 1973) și a urmat cursuri post-universitare de montaj la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale”. 

Din filmografia Cristinei Ionescu, în care se regăsesc peste 35 de titluri, se remarcă și colaborările cu Igor Cobileanski („La limita de jos a cerului”, 2013), Horațiu Mălăele („Nunta mută”, 2008), Alexandru Mavrodineanu („Lecția de box”, 2007), Sinișa Dragin („În fiecare zi Dumnezeu ne sărută pe gură”, 2001), Laurențiu Damian („Drumul câinilor”, 1991), Nicolae Mărgineanu („Întoarcerea din iad”, 1983), Gheorghe Vitanidis („Burebista”, 1980).


Concursul Enescu 2020 încheie cu succes înscrierile, în ciuda pandemiei

272 de tineri artiști din 41 de țări intră în competiție, dintr-un total de 292 de candidați înscriși din 42 de țări

Un număr de 272 de tineri muzicieni din 41 de țări intră în competiție, la secțiunile violoncel, vioară, pian și compoziție ale Concursului Internațional George Enescu care se va desfășura între 29 august și 20 septembrie 2020, ceea ce reprezintă un succes, în contextul pandemiei și al izolării sociale. Cei 272 de concurenți au rămas în cursă după finalizarea preselecției la secțiunea violoncel, dintr-un total de 292 de candidați care s-au înscris la Concurs, provenind din 42 de țări. 

Procesul de preselecție – prevăzut în Regulamentul Concursului – a fost necesar doar pentru secțiunea violoncel, deoarece numărul de candidați înscriși (105) a depășit numărul maxim de concurenți care pot să fie evaluați de juriu în timpul competiției (85). Preselecția a fost realizată după finalizarea înscrierilor, pe 29 mai, de un juriu format din Răzvan Suma – profesor la Universitatea Națională de Muzică din București și solist al Orchestrei Naționale Radio, Vasile Jucan – rector al Academiei Naționale „Gheorghe Dima” din Cluj, Filip Papa – membru al cvartetului “Ad libitum” Iași. 

În acest moment, numărul candidaților care intră în competiție pe secțiuni este: violoncel – 85; vioară – 80; pian – 86; compoziție – 21 de candidați, cu 26 de lucrări. 

Cei mai mulți concurenți provin din Coreea de Sud – 50, din care 19 sunt la violoncel, 11 – la vioară și 18 – la pian). Pe locul doi la țări la număr de înscrieri se află România, cu câte 27 de înscrieri, cu 5 interpreți la violoncel, 9 – vioară, 13 – pian. Pe locul 3 se află China cu 21 de participanți înscriși (dintre care 5 sunt din Hong Kong). 


FILM + lansează apelul de proiecte pentru tinerii cineaști – ediția a V-a

FILM +, programul alternativ de susținere a producțiilor cinematografice independente cu buget redus, se adresează tinerilor cineaști din România, Serbia, Bulgaria și Republica Moldova, cu apelul de proiecte pentru cea de-a V-a ediție (2020-2021). 

FILM +, laboratorul de lucru, consultanță și sprijin, invită tinerii realizatori de film din România și din regiune să aplice la cea de-a cincea ediție a programului. FILM + este dedicat tinerilor realizatori de film care au un proiect de scurtmetraj sau lungmetraj în derulare și au nevoie de consultanță și sprijin, indiferent de stadiul în care se află proiectul.
Aceștia își pot înscrie proiectele prin completarea formularelor online de pe site-ul FILM + https://film-plus.ro/how-to-apply/, indiferent de genul acestora (ficțiune, animație, documentar, experimental) și stadiul în care se află la momentul aplicației (dezvoltare de scenariu, producție, post-producție). 
Data limită pentru aplicații este 15 iulie 2020.

Programul pune la dispoziția aplicanților resurse fizice, precum și expertiza îndrumătorilor și a partenerilor pentru susținerea proiectelor selectate, după cum urmează:

  • FILM + Dezvoltare
    Proiectele selectate pentru acest modul vor beneficia de îndrumare și consultanță pentru dezvoltarea scenariului și pregătire pentru etapa de finanțare și producție. 
    https://film-plus.ro/development-lab-registration/
  • FILM + Producție 
    Această categorie a programului este destinată proiectelor aflate într-un stadiu avansat de pregătire, ce au nevoie de sprijin și consultanță pentru filmare și producție (regie, imagine, sunet, în funcție de nevoile specifice ale proiectului), precum și de acces la resurse fizice (echipamente, locații de filmare, completarea echipei și altele). 
    https://film-plus.ro/production-lab-registration/
  • FILM + Work in Progress 
    Realizatorii de film selectați în această secțiune vor primi  sprijin pentru finalizarea proiectelor, beneficiind de consultanță specifică etapei de post-producție artistică sau tehnică, în funcție de nevoile fiecărui proiect (montaj, postprocesare, imagine, sunet, efecte speciale, grafică etc), precum și acces la resurse fizice (studio de sunet, de procesare imagine, grafică ș.a.m.d.). 
    https://film-plus.ro/work-in-progress-registration/

Poem Dadaist, Sărutul (Gustav Klimt), potretul lui Salvador Dali, printre cele mai apreciate tablouri realizate din doze de aluminiu la Can Art&Design Festival 2020

Pentru al şaptelea an consecutiv, Asociaţia Alucro a organizat concursul de reciclare creativă cunoscut sub numele de Can Art&Design Festival, cu scopul de a creştere gradul de conştientizare cu privire  la importanţa aluminiului ca material reciclabil, dar şi pentru folosirea acestuia în scop artistic.

Ediţia din 2020 a pus Can Art&Design Festival faţă în faţă cu artişti şi pasionaţi de design, care şi-au valorificat creativitatea şi iscusinţa prin realizarea unor tablouri ce înlocuiesc pânza, pensula şi culoarea, cu bucăţi milimetrice din doze de aluminiu, reuşind să pună în ramă portrete celebre şi idei desprinse din viaţă. După cele două luni deschise înscrierilor, un număr de 52 de lucrări care ilustrează fie imagini ale unor lucrări deja celebre, fie o viziune proprie a participanţilor asupra creaţiei artistice, au fost supuse jurizării.

Youth

Tabloul lui Daniel Loagăr, numit „Poem Dadaist”„este o instalaţie artistică multipanel (compusă din nouă panouri) realizată prin tehnica asamblajului / colajului de obiecte pe lemn. Lucrarea are potenţial de interactivitate, lăsând libertatea privitorului să inverseze/schimbe poziţia panelurilor, putând rezulta o poveste diferită pentru fiecare în parte, în funcţie de sensibilitatea şi afinitatea fiecăruia.”

A doua cea mai apreciată lucrare la secţiunea tablouri de mari dimensiuni, numită „Youth” este realizată de Iulian Emil Moldovan. Potrivit descrierii oferite de autorul acesteia, tema a fost  aleasă „pentru dinamism, naturaleţe şi vitalitate. Am ales un portret pentru a capta esenţa vieţii, sclipirea din privire, jocul culorilor din păr în bătaia soarelui, tonurile pielii şi imperfecţiunile fiinţei umane. Femeia, în sine, fiind un simbol perpetuu al tinereţii.”

Secţiunea tablourilor de mari dimensiuni a fost întregită de o reintrepretare a celebrului tablou al lui Gustav Klimt, „Sărutul”. Potrivit autoarei, Diana Loredana Munteanu„lucrarea e realizată prin alăturarea şi/sau suprapunerea fragmentelor de aluminiu utilizând preponderent tehnica mozaic. Tabloul pastrează culorile originale imprimate pe dozele colectate; după sortarea fragmentelor de aluminiu, au fost lipite pe pânză astfel încât să respecte formele jucăşuse din celebra operă a lui Gustav Klimt.”


Patru startup-uri românești, semifinaliste la InnoStars Awards 2020, una dintre cele mai importante competiții europene ce premiază inovația în domeniul medical

Fiecare startup semifinalist va primi o finanțare de 25000 euro și acces la programe de training și mentorat

Patru startup-uri românești se află printre cele 15 semifinaliste ale celei de-a patra ediții a competiției InnoStars Awards, unul dintre programele emblematice ale EIT Health InnoStars, accelerator de afaceri pentru startup-urile ce activează în domeniul inovației medicale din țările europene emergente. Fiecare dintre cele patru startup-uri românești propune o soluție de top pentru diverse arii medicale, folosind inovația cu scopul de a îmbunătăți viața pacienților. Anul acesta, România este țara cu cele mai multe echipe selectate pentru această etapă a competiției, alături de Ungaria, fiind urmate de Italia cu două semifinaliste. 

Competiția InnoStars Awards ajută startup-urile din țările europene în curs de dezvoltare să-și prezinte inovațiile în domeniul sănătății, să atragă investitori și să reducă astfel timpul de lansare a ideilor de afaceri pe piață. Programul este adresat întreprinderilor micro și mici, spin-off-urilor și startup-urilor care au deja un prototip sau un produs minim viabil (MVP), gata de lansare. 

Cele 15 startup-urile semifinaliste au fost selectate dintre 96 de echipe înscrise, ce provin din 13 țări cuprinse în Programul de Inovare Regional EIT Health (EIT Health RIS). Astfel, pentru semifinalele ediției din 2020, un juriu de experți a ales 4 startup-uri din România, 4 din Ungaria, 2 din Italia și câte unul din Portugalia, Letonia, Lituania, Slovacia și Croația.  

În cadrul acestei ediții, fiecare dintre cele 15 startup-uri semifinaliste va primi suma de 25.000 euro ca investiție, acces la programe de mentorat timp de șase luni, precum și oportunitatea de a participa la două bootcamp-uri în Europa. Totodată, EIT Health InnoStars va organiza trei interviuri de validare cu potențiali clienți, investitori sau parteneri pentru proiectele câștigătoare. 


Prima școală de afaceri din România, ASEBUSS, demarează un program de mentorat

25 de absolvenți ai programelor EMBA organizate de ASEBUSS vor fi mentori pentru cursanții instituției, din anii I și II, ȋncepând cu seriile din 2020. ASEBUSS devine prima școală de afaceri din România care pune la dispoziția studenților săi un program de mentorat, la fel cum o fac universități de prestigiu din lume, precum London Business School, INSEAD, Foster Business School sau IESE.

Mentoratul și discuțiile cu alți antreprenori reprezintă principala sursă de învățare la care apelează antreprenorii de start-up (41%) din România, se arată ȋntr-un studiu din 2019. Trendul este unul global, având ȋn vedere că mulți dintre cei mai de succes antreprenori din lume au avut mentori. Printre ei se numără Steve Jobs, Mark Zuckerberg, Oprah Winfrey, Tony Robbins sau Richard Branson. 

Astfel, programul lansat de ASEBUSS, ȋn parteneriat cu Asociația Alumni Business Club a fost lansat din dorința școlii de a oferi suport suplimentar studenților ȋn atingerea obiectivelor profesionale și personale. 

Având ȋn vedere că anul 2020 este, până acum, unul atipic, din multe puncte de vedere, am căutat să vedem cum ȋi putem ajuta și mai mult pe actualii și viitorii noștri cursanți să facă față provocărilor. Așa cum am mai spus, noi punem mare preț pe ȋnvățarea directă, practică și pe interacțiunea umană. De aceea, am ajuns la concluzia că un program de mentorat ar fi benefic pentru ei și i-ar ajuta să ȋși crească networking-ul, să ȋnvețe din experiența unor manageri și antreprenori de succes cum să ȋși gestioneze cariera, să descopere noi oportunități de afaceri și să găsească un echilibru ȋntre viața profesională, cea personală și timpul alocat studiului”, spune Ovidiu Dȋmbean-Creta, rectorul ASEBUSS. 

Studenții ASEBUSS s-au ȋnscris la programul de mentorat, ȋn perioada 20-31 mai, ȋn baza unui formular ȋn care și-au exprimat obiectivele de afaceri. Programul de mentorat se va desfășura pe toata durata cursurilor, când fiecare echipă mentor-mentee va putea să țină legătura constant, să aibă două ȋntâlniri pe lună, fie față ȋn față, online sau telefonic. 


Pentru mai multe articole din aceasta categorie puteti vizita sectiunea Comunicate de presa CityFemme

Informatiile si fotografiile apartin comunicatelor de presa primite

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


four × one =